BPG is committed to discovery and dissemination of knowledge
Articles Published Processes
11/10/2014 7:09:00 PM | Browse: 1482 | Download: 1973
 |
Received |
|
2013-11-07 13:58 |
 |
Peer-Review Started |
|
2013-11-08 17:01 |
 |
First Decision by Editorial Office Director |
|
|
 |
Return for Revision |
|
2014-03-07 18:06 |
 |
Revised |
|
2014-03-16 14:21 |
 |
Publication Fee Transferred |
|
|
 |
Second Decision by Editor |
|
2014-06-13 15:54 |
 |
Second Decision by Editor-in-Chief |
|
|
 |
Final Decision by Editorial Office Director |
|
2014-06-13 16:21 |
 |
Articles in Press |
|
2014-06-13 16:24 |
 |
Edit the Manuscript by Language Editor |
|
2014-06-24 21:31 |
 |
Typeset the Manuscript |
|
2014-10-24 09:29 |
 |
Publish the Manuscript Online |
|
2014-11-10 19:10 |
| Category |
Gastroenterology & Hepatology |
| Manuscript Type |
Meta-Analysis |
| Article Title |
Fish consumption and risk of gastrointestinal cancers: A meta-analysis of cohort studies
|
| Manuscript Source |
Invited Manuscript |
| All Author List |
Xiao-Feng Yu, Jian Zou and Jie Dong |
| Funding Agency and Grant Number |
| Funding Agency |
Grant Number |
| National Natural Science Foundation of China |
81101617 |
|
| Corresponding Author |
Jian Zou, Associate Professor, Department of Gastroenterology, Huadong Hospital, Fudan University, No. 221 Yan an Xi Road, Shanghai 200040, China. apollozou@hotmail.com |
| Key Words |
Diet; Cancer prevention; Fish intake; Gastrointestinal cancer |
| Core Tip |
Epidemiological studies have revealed associations between fish consumption and cancers of the gastrointestinal tract. After meta-analysis of forty-two studies, comprising 27 independent cohorts, we found that fish consumption might reduce the total incidence of gastrointestinal cancer. A 20-g increase in fish consumption per day was associated with a 2% reduced risk of gastrointestinal cancers. In subgroup analyses, fish consumption was associated with reduced risk of colorectal, esophageal and hepatocellular cancers. |
| Publish Date |
2014-11-10 19:10 |
| Citation |
Yu XF, Zou J, Dong J. Fish consumption and risk of gastrointestinal cancers: A meta-analysis of cohort studies. World J Gastroenterol 2014; 20(41): 15398-15412
|
| URL |
http://www.wjgnet.com/1007-9327/full/v20/i41/15398.htm |
| DOI |
http://dx.doi.org/10.3748/wjg.v20.i41.15398 |
All content on this site: Copyright © 1993-2026 Baishideng Publishing Group Inc, its licensors, and contributors. All rights are reserved, including those for text and data mining, AI training, and similar technologies. For all open access content, the relevant licensing terms apply.